Friday, May 1, 2009

aku keje kilang.......












Ini adalah sebahagian kerja aku....kerja kilang....ramai membe aku yang sambung dan dah gred... bertanyakan pada aku.. kau kerja apa sekarang??? soalan itu seakan-akan wajib bila aku berjumpa ngan membe sekolah aku...Aku dengan rasa segan silu berkata aku keje kilang jer.
Aku tak kisah apa diaorang nak cakap pasal kerja aku....yang penting aku buat kerja halal...
product kilang aku buat ialah mold tayar keBoldreta,moto pun ada jugak dan trak kot...
kilang ni mungkin susah sikit nak jatuhlaa time2 mcm skang ni....yelah kilang aku tu buat mold tayar...kalo tayar takde macam mane keta nak gerak btol tak?? Apa yang best tentang kilang ni ialah bos nyer yang understanding baik supervisor ngan leader aku jelah hehehe....tentang leader lain ok jugak cuma aku tak penah kerja bawah diaorang jew...kedua yang best tentang kilang aku ini ialah kenaikan gaji sebanyak 2kali setahun.. Setiap 3bulan sekali kilang tu bagi special allowance sekali special allowance memang kencanglaa bak kata bebudak kilang aku
lagi2 kalo yang dah keje lama,lagi meletop..ketiga yang best tentang kilang aku ialah cuti ngan mc yang tak habis untuk 1tahun,kilang aku akan bayar cash...last yang best tentang kilang yang aku kerja ni ialah bonusBold akan kuar separuh time raya hehehe......separuh lagi dia bayar time hujung tahun...Tetapi kilang tempat aku kerja ini akan berpindah ke sungai besi...Ura-ura mengatakan jun 2009 ni... Baru2 ini aku ngan membe2 kilang aku ada pergi kesana untuk servey kilang baru tu....tapi aku kecewa dimana hanya 50% siap pembinaan pada bahagian depan sahaja.... bahagian belakang masih dalam pembinaan....apa yang boleh aku katakan adalah ura2 nak pindah bulan jun ni hanya mimpi sahaja,sebab kemungkinan besar awal tahun depan baru kilang aku pindah hhehehe.....



No comments:

Post a Comment